اعتراض باربري ها به کجا رسيد؟
در روزهاي اخير اعتراض رانندگان به نگراني عمده فعالان بازار فولاد تبديل شده است و در هفته جاري توانسته بر قيمت هاي پيشنهادي کارخانجات مختلف از جمله قيمت ميلگرد نيشابور و قيمت نبشي ناب تبريز و ساير محصولات فولادي تاثير بسزايي داشته باشد.
اعتراض و اعتصاب سراسري رانندگان روز گذشته بدون رسيدن به نتيجه مشخص وارد هفتمين روز خود شد
ذکر چند نکته جهت اطلاع دوستان اامي است
- مهم ترين مانع در به نتيجه رسيدن اين اعتراضات عدم وجود يک تشکل قوي و تصميم گيرنده واحد است. به عبارتي در چند روز اخير هرکسي ساز خودش را مي زند اختلاف جديدي از روز يک شنبه هم بين رانندگان شهري و بياباني واقع شده و ظاهرا رانندگان بياباني خواستار تجميع اعلام بار شهري و بياباني در يک سالن واحد هستند. دليل اين اعتراض نوبت هاي طولاني وکرايه هاي پايين نسبت به مسير طولاني در اعلام بار بياباني است.
- سن زياد ناوگان حمل و نقل جاده اي کشور به خصوص حمل و نقل شهري بازدهي اقتصادي اين حوزه را به شدت تحت تاثير قرار داده است. افزايش زياد قيمت قطعات يدکي و بي انصافي بعضي از يدک فروشان (که گاها سود تا 7 درصد ماهيانه را جداي قطعات يدکي منظور مي کنند.) از ديگر مشکلات رانندگان است.اين صنف به علت مشکلات عديده مالي تقريبا همگي درگير وام و اقساط لوازم و ليزينگ خودروي خود هستند و به صورت ماهيانه اقساط لوازم يدکي و خودرو خود را پرداخت مي کنند.به نظر مي رسد يکي از اوجب واجبات در بخش حمل و نقل سعي در نوسازي ناوگان حمل و نقل جاده اي و شهري است که ظاهرا با وضع فعلي اقتصاد کشور و جيب خالي رانندگان اين نياز بيشتر به خواب هاي طلايي مي ماند.
- هزينه تحميل شده به اقتصاد کشور در طول يک هفته اخير بسيار سنگين و کمر شکن بوده است و حتي در برخي بخش ها مثل مواد خوراکي و سيفي جات که فاسد شدني هستند موجب سوخت شدن سرمايه يک ساله فعالان اقتصادي و بخش کشاورزي خواهد شد. اما متاسفانه تا کنون وزارت راه و شهرسازي تا کنون تلاش جدي در جهت مرتفع نمودن اين مشکل از خود نشان نداده است.
درباره این سایت